De uitdaging die dit project biedt, is het onthouden en reproduceren van een reeks kleuren. Als de LED wit licht
geeft, begint het spel door op één van de schakelaars te drukken. Het begint lekker makkelijk met
een reeks van één element. Druk achtereenvolgens op de schakelaar met de kleur van de elementen van
de reeks. Zolang de reeks correct wordt nagespeeld, wordt de reeks met een nieuw element uitgebreid. Is de reeks
niet correct dan wordt een nieuwe reeks gegenereerd en begint het weer met één element.
Schakeling
Onderdelen
Sketch
In onderstaande sketch maken we gebruik van de interne pull-up weerstanden van de Atmega chip op de Arduino. In plaats
van de pinMode INPUT gebruiken we nu INPUT_PULLUP. Het enige wat we nu hoeven doen is de input via een schakelaar met
de GND verbinden. Let er wel op dat de waarde van de input nu HIGH is al de schakelaar niet is ingedrukt en LOW als de
schakelaar wel is ingedrukt.
Bovenstaande sketch is compleet en werkt zonder aanpassingen als deze gekopieerd wordt naar de Arduino
ontwikkelomgeving versie 1.0.1.
Eerste publicatie op 25 april 2013
Laatste modificatie op 25 april 2013